معرفی تعدادی از استارتاپ‌های موفق حوزه بلاک‌ چین

صنعت بلاک‌چین با سرعت بالایی در حال رشد است و تخمین زده شده تا سال ۲۰۲۴ ارزش آن تا ۷.۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. یکی از دلایل رشد بلاک‌چین این است که با صنایع مختلف ادغام می‌شود و استارتاپ‌های زیادی با استفاده از فناوری آن ایده‌های خلاقانه ارائه می‌دهند.بلاک‌چین به زنجیره‌ای از بلاک‌ها گفته می‌شود که داده‌ها را به شکلی غیرقابل تغییر ذخیره می‌کنند. از آنجایی که اطلاعات ذخیره‌شده قابل تغییر نیستند، این فناوری در سیستم‌های نیازمند شفافیت، احراز هویت و ردیابی کاربر مانند سیستم حمل‌ونقل و تراکنش‌های مالی کاربرد زیادی دارد. همچنین جنبه‌های فنی بلاک‌چین باعث می‌شود سیستم‌های استفاده‌کننده از این فناوری، سطح ایمنی بالایی داشته باشند. نام بلاک‌چین ابتدا به‌عنوان فناوری پشتیبان بیت‌کوین و سپس سایر رمزارزها شناخته شد.

کوین‌بیس، صرافی ارز دیجیتال است که امکان معامله‌ی ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک و لایت‌کوین را با واحد پول ۳۲ کشور فراهم می‌کند؛ درواقع کوین‌بیس پلتفرم آنلاینی است که به تاجران و مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد با ارزهای دیجیتال معامله کنند. کاربران با استفاده از خدمات کوین‌بیس می‌توانند کیف پول دیجیتال خود را بسازند و با اتصال به حساب بانکی، اقدام به خرید و فروش بیت‌کوین کنند

ستارتاپ کوین‌بیس در سال ۲۰۱۲ توسط برایان آرمسترانگ و فرد ارسام در کالیفرنیای آمریکا بنیان‌گذاری شد و در تابستان همان سال در برنامه‌ی مرکز رشد وای‌کامبیناتور ثبت‌نام کرد. کوین‌بیس کار سرویس‌های خرید و فروش بیت‌کوین ازطریق نقل‌وانتقال بانکی را چند ماه بعد راه‌اندازی کرد و پنج میلیون دلار در سری اول سرمایه‌گذاری دریافت کرد. این استارتاپ در سایر دورهای سرمایه‌گذاری نیز موفق بود و به یک استارتاپ یونیکورن تبدیل شد. کوین‌بیس دو محصول اصلی دارد:

  • یک سرویس جهانی مبادله برای تجارت انواع دارایی‌های دیجیتال در پلتفرم تخصصی تجاری
  • یک کارگزار خرده‌فروشی بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتر، اتریم کلاسیک و لایت‌کوین برای ارز فیات (پولی که توسط دولت‌ها منتشر می‌شود اما پشتوانه‌ی فیزیکی مانند طلا و نقره ندارد)

کوین‌بیس علاو‌بر خدمات ذکرشده، مجموعه‌ای از سیستم‌های پردازش پرداخت تجاری و ابزارهایی را فراهم می‌کند که از وب‌سایت‌های پرترافیک در اینترنت پشتیبانی می‌کند.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اخبار مرتبط

مدیریت ضعیف زمان در استارت آپ ها