بزرگ‌ترین مشکلاتی که از رشد استارتاپ جلوگیری می‌کنند

رشد استارتاپ یکی از مراحل حیاتی موفقیت آن محسوب می‌شود و درمقابل، موانع رشد همیشه بر سر راه شرکت‌ها در هر ابعادی قرار دارند.آدیداس را می‌توان یکی از برترین‌ برندهای موجود در جهان نامید؛ بااین‌حال، این برند نیز دربرابر موانع رشد مصون نیست. این شرکت در مارس سال جاری اعلام کرد به‌‌دلیل ضعف فروش در آسیا، احتمالا با کاهش درآمد در ماه‌های آتی روبه‌رو شود. البته در سال‌های گذشته، آدیداس در آمریکای‌شمالی روند مناسبی طی کرد؛ اما موانع رشد به‌هرحال به آن‌ها هم فشار وارد می‌کنند.موانع و مشکلات رشد برای همه‌ی کسب‌وکارهای جهان ایجاد می‌شوند و درواقع، حفظ سرعت رشد و ادامه‌ی مسیر، حتی با بزرگ‌شدن ابعاد کسب‌وکار هم دشوار باقی می‌ماند. در شرکت‌های نوپا، شناسایی موانع رشد بیش از همه‌چیز اهمیت پیدا می‌کند؛ موانعی که درصورت ناآشنایی با آن‌ها، حتی شرکت حاضر در مسیر رشد را به‌سمت سقوط هدایت خواهند کرد.

مدیران استارتاپ‌ها پیش از واردشدن به مسیر رشد باید این سؤال‌های کلی را در ذهن خود مرور کنند: چگونه از اعضای کنونی تیم و تجهیزات و سرمایه‌ی نقدی موجود برای حفظ سرعت رشد استفاده کنیم؟ چگونه با استفاده از آن منابع، زیرساختی قابل‌اتکا بسازیم تا رشد سریع و همه‌جانبه را به‌همراه داشته باشد؟ درنهایت، برنامه‌داشتن برای شناسایی موانع و تنگناها اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. همه‌ی ما می‌دانیم با بی‌توجهی به موانع، نمی‌توان آن‌ها را از میان برداشت و شاید حتی باعث بزرگ‌ترشدنشان نیز بشویم.

به‌هرحال نمی‌توان چنین تنگناهایی را به امید آینده و برطرف‌کردن با سرمایه‌های آتی نادیده گرفت. موانعی که نادیده گرفته می‌شوند، به‌مرور بزرگ‌تر می‌شوند و درنهایت، شاید به‌صورت کامل تولید را متوقف کنند. توقف تولید به‌معنای مرگ استارتاپ خواهد بود؛ درنتیجه، رفع تنگاهای جانبی را باید در اولویت اول مدیریت استارتاپ قرار داد. تنگناها و موانع رشد به‌خودی‌خود ایجاد نمی‌شوند و برخی اوقات تصمیم‌های مدیران و سرمایه‌گذاران باعث ایجاد مانع می‌شود. درادامه‌ی این مطلب زومیت، پنج عاملی را بررسی می‌کنیم که به ایجاد مانع و تنگنا برای رشد استارتاپ منجر می‌شوند.

بسیاری از کارآفرینان و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها موانع موجود در مسیر رشد را نادیده می‌گیرند یا تلاش جدی برای رفع آن‌ها نمی‌کنند. در اینجا منظور از موانع، مشکلاتی هستند که رشد را به‌صورت کامل متوقف نمی‌کنند؛ اما روی کاهش سرعت آن تأثیر می‌گذارند.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اخبار مرتبط

مدیریت ضعیف زمان در استارت آپ ها