مصاحبه با توماس بیلیو بنیان‌گذار استارتاپ کوئست نوتریشن

هر کارآفرین جوانی آرزو دارد استارتاپی که راه‌اندازی کرده، به ارزش یک میلیارد دلاری برسد و یونیکورن شود. تام بیلیو یکی کارآفرینانی است که با راه‌اندازی شرکت کوئست نوتریشن (Quest Nutrition) و تولید پروتئین بار و پودرهای مغذی به دومین شرکت بزرگ مواد غذایی و یک یونیکورن تبدیل شد.پروتئین بار نوعی محصول غذایی است که جایگزین وعده‌ی غذایی ورزشکاران و به‌طور کلی افرادی می‌شود که به رژیم غذایی خود اهمیت زیادی می‌دهند. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، این مواد بسیار مغذی هستند و مانند هر ماده‌ی مغذی دیگری در مقایسه با مواد غذایی خوشمزه و غیر مغذی شاید طعم چندان جالبی نداشته باشند. درحال‌حاضر پروتئین بارهای زیادی در بازار وجود دارند و به همین دلیل راه‌اندازی استارتاپی که پروتئین بار تولید می‌کند شاید چندان کار عاقلانه‌ای به نظر نرسد اما کوئست نوتریشن معتقد است پروتئین بار خوشمزه‌تری نسبت به سایر برندها تولید می‌کند و همچنین اهداف و چشم‌اندازهای بزرگی دارد.

هدف تام و دو شریک تجاری دیگر او این بود که به بیماری متابولیک را پایان دهند. اختلال متابولیک زمانی رخ می‌دهد که واکنش‌های شیمیایی غیرطبیعی، فرایند متابولیک طبیعی بدن را به‌هم می‌زنند و افراد مبتلا به این اختلال باید رژیم غذایی مناسب داشته باشند و از مکمل‌های مخصوص استفاده کنند.

توماس بیلیو در سال ۲۰۱۰ استارتاپ کوئیست نوتریشن را به همراه دو شریک تجاری خود یعنی ران پنا و مایک آزبورن در آمریکا راه‌اندازی کرد. آن‌ها با راه‌اندازی یک شرکت تکنولوژی با یکدیگر آشنا شدند و بعد از مدتی متوجه شدند علاقه‌ای به کار فعلی خود نداشته و استارتاپی در زمینه‌ی تولید مواد غذایی راه‌اندازی کردند.

استارتاپ آن‌ها در سه سال ابتدایی بعد راه‌اندازی، ۵۷ هزار درصد رشد داشت و در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان دومین شرکت با رشد سریع از سوی مجله‌ی Inc انتخاب شد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ حدود ۲۰۰ کارمند و ۸۲ میلیون دلار درآمد داشت و در سال ۲۰۱۴ توانست محصولات خود را در بیش از ۷۰ کشور به فروش برساند. کوئست نوتریشن در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۳۰۰ کارمند تمام‌وقت و هزار کارمند پاره‌وقت داشت. هدف استارتاپ کوئست نوتریشن این است که بیماری متابولیک را پایان دهد و ثابت کند که مواد غذایی می‌توانند در عین خوشمزه بودن، سالم و مغذی باشند.

از آنجایی که در حال حاضر پروتئین بارهای زیادی در بازار وجود دارند، مردم واکنش خوبی نسبت به ایده‌ی آن‌ها نداشتند. اما برای بیلیو و سایر بنیان‌گذاران بسیار مهم بود که با ارائه‌ی مواد مغذی و سالم، رژیم غذایی انسان‌ها را بهبود دهند. بیلیو بعد اینکه حدود ۲۷ کیلو وزن کم کرد، به سایر اعضای خانواده‌ی خود که دچار چاقی مفرط بودند، کمک کرد وزن خود را کم کنند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند. او در انجام این فرایند به ورزش و تناسب اندام علاقه‌ی زیادی پیدا کرد و تصمیم گرفت شرکتی در همین رابطه با دو شریک دیگر خود راه‌اندازی کند.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

لینک کوتاه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


اخبار مرتبط